Dikkat dağınıklığı sendromunuzu bu 4 yöntem ile kontrol edebilirsiniz

Odaklanmanıza ve dikkat dağıtıcı şeyleri yönetmenize yardımcı olmak için kendinize sağlıklı sınırlar çizmek en iyisidir. Erteleme dürtüsüne direnin. İşte doğru yapmanıza yardımcı olacak dört yöntem.

Muhammed Enes Köseoğlu
Muhammed Enes Köseoğlu Tüm Haberleri

 Kendinize odaklanmanızı söylemek kolay bir şey olsa da, çok çaba gerektirir .
Zihninizi odaklanmış tutma yeteneğiniz geliştirmeye değer. Bu, yalnızca gerektiğinde görevleri tamamlama yeteneğinizle ilgili değil, aynı zamanda gelecekteki başarınızda veya başarısızlığınızda çok önemli bir rol oynar.

Ama konsantrasyonunuzu kaybetmediğinizden nasıl emin olabilirsiniz? Kafanızın içinde çok fazla düşünce olduğunda odaklanmak oldukça zor olabilir. Bazen işleri halletmek istediğini bilmek sinir bozucu olabilir ama istemezsin. Artık işleri halletmek için hiçbir şey yapılamayacağını düşünerek ertelemeye başlıyorsunuz.


Odaklanmanıza ve dikkat dağıtıcı şeyleri yönetmenize yardımcı olmak için kendinize sağlıklı sınırlar çizmek en iyisidir. Erteleme dürtüsüne direnin. İşte doğru yapmanıza yardımcı olacak dört yöntem.

Kendinizi Kırmadan Önce Kendinizi Kontrol Edin
Dikkat dağınıklığı birçok şekilde olabilir. Televizyon, sosyal medya ve hatta ev işleri gibi bazıları en belirgin olanlardır. Ancak dikkat dağıtıcı şeyler içsel de olabilir. Zaman zaman kendinizi kontrol edin.
İçinize bakmaya başlayın. Odaklanamıyorsanız ve düşünceleriniz her yerdeyse, durun ve düşünmek için bir dakikanızı ayırın. Seni rahatsız eden ne Kafanın içinde neler oluyor? Kaygınıza ne sebep oluyor?
Gelecekle ilgili düşünceleriniz de dahil olmak üzere hayatınızla ilgili endişeleriniz, gerçeklik üzerindeki kontrolünüzü kaybetmenize neden olabilir. Kendinizi değerlendirmek için bir dakikanızı ayırın. Dikkatini dağıtan ne? Bazen, başarımızın önemli bir kısmının bize bağlı olduğunu unuttuğumuz için başkaları için çok endişeleniriz.

Asıl Sebebini Bul
Kendinize neyin yanlış olduğunu sormak birçok farkındalığa yol açabilir. Bazen rahatsız edici bir duygu veya durumla başa çıkmamız gerektiği için dikkatimiz dağılır.
Bunu çözdükten sonra, her şeyi derinlemesine düşünmek için daha net bir zihniniz olacak. Ardından, odağınızı kaybetmenize neden olan dış faktörlere bakabilirsiniz. Ofisteki düzeniniz mi? Sinir bozucu bir iş arkadaşı mı? Odağınızı kaybetmenize neyin sebep olduğunu bilmek, sorunun çözümünü belirlemenize yardımcı olabilir.
Bazıları için odaklanma sorunu, gerçek bir konsantrasyon bozukluğundan kaynaklanıyor olabilir. İşinize sürekli olarak odaklanamıyorsanız ve kariyerinizi veya diğer ilişkilerinizi etkilemeye başlıyorsa, mümkün olan en kısa sürede lisanslı bir uzmanla konuşun.

Önceden planlamak
Geleceğe ne kadar hazırsınız? Kendi alanlarında başarılı olan tüm liderler ileriyi planlayanlardır. Kısa vadeli ve uzun vadeli hedeflere ulaşmak için yapılacak şeylerin bir listesine sahip olduklarından emin olurlar. Yaptıkları her şey onları hayallerine bir adım daha yaklaştırıyor.

Size bir görev verildiğinde hemen üzerinde çalışmak yerine durun ve bir an düşünün. Bu görevden ne öğreneceksin? Düşüncelerinizi nihai hedefe ve bu süreçte öğrendiğiniz diğer her şeye odaklayın.

Sonuçta, her görev size gelecekte kullanabileceğiniz bir veya iki beceri öğretmek için tasarlanmıştır.
Daha zor bir görevse, onu daha küçük görevlere bölmekten korkmayın. Bir zaman çizelgesi içinde çalışın. Yapılması gereken şeyleri planlamak için harcadığınız her dakika, aslında bunu yaparken size en az bir saat kazandırır. Sizi de ertelemekten alıkoyar.

Bonus İpucu! Mola Verin
Dikkat dağıtıcı şeylerden nasıl uzaklaşır ve kendinizi işe nasıl odaklanırsınız? Gerçek şu ki, dikkatinizin dağıldığını fark ettiğinizde, bu, kendinize ara vermeniz gerektiğini söylemenin bir yoludur. Bu yüzden her seferinde dikkat dağıtıcı şeylere teslim olmak yerine durun ve ara verin.

Ancak harika işler üretmenin anahtarlarından biri etkili molalar vermektir. Twitter'ı tekrar kontrol etmek istediğinde ara ver. Kendinizi yeniden değerlendirin ve yeniden odaklanın. Üç ila dört saat çalıştıktan sonra yirmi dakikalık bir mola vermek, her saat başı on dakikalık bir mola vermekten daha iyidir. Bu molalar sırasında sosyal medyadan ve e-postanızdan kaçınmaya devam edin. Bunun yerine, ofiste bir yürüyüşe çıkın, bir bardak su alın veya bir iş arkadaşınızla sohbet edin.

Uzun ara, uzun vadede daha üretken olmanıza yardımcı olabilir.
Konsantrasyon bozuklukları yakın zamanda tespit edildi ve birçok insanın sorunun daha da derinleştiğini fark etmesine yardımcı oldu. Artık sadece öz disiplinden yoksun olmaktan ibaret değil. Kişiliğine özgü bir sorun haline geldi.
Odaklanamadığınızı hissettiğinizde veya dikkat dağıtıcı şeylere kolayca teslim olursanız, biraz yardım alın. Dışsal dikkat dağıtıcı şeylerle başa çıkmak kolay olabilir, ancak içsel olanlar da aynı derecede dikkat gerektirir. İşleri halletmek için ihtiyaç duyduğunuz yardımı belirlemek için kendinize biraz alan verin. İşinize yarayan tekniği bulduğunuzda, daha üretken olmanız daha kolay hale gelecektir.

15 Kas 2020 - 11:52 - Yaşam --- Okunma

Muhabir Muhammed Enes Köseoğlu

Son bir ayda gurbettekierzurum.com.tr sitesinde 6.566 gösterim gerçekleşti.


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Gurbetteki Erzurum Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Gurbetteki Erzurum hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Gurbetteki Erzurum editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Gurbetteki Erzurum değil haberi geçen ajanstır.



İstanbul Markaları

Gurbetteki Erzurum, İstanbul ile özdeşleşen markaları ağırlıyor.

+90 (216) 492 36 36
Reklam bilgi